Geoblog.pl    TomAga    Podróże    POD LUPA - AZJA PD-WCH z baza w SINGAPURZE!    Wielki błękit!

Wielki błękit!

Malezja
Malezja, Pulau Tioman

Nasz przedostatni weekend w Azji postanawiamy spedzic na nurkowaniu. Nasz kolega z INSEADu organizuje akurat 3-dniowy wyjazd do Malezji, podczas ktorego spi sie na lodce i oczywiscie nurkuje! Nie myslac dlugo postanawiamy dolaczyc do kilkunastoosobowej ekipy - oprocz nas jada jeszcze: 2 Koreanki, Peruwianczyk, Hiszpan, Rosjanka, Portugalczyk, Belg, Holender, 2 Wlochow i kolezanka z RPA. Postanawiamy przy okazji wyjazdu nabyc nowe umiejetnosci wiec zapisujemy sie na kurs zaawansowany – Advanced Open Water Diver w ramach programu PADI (posiadamy juz podstawowy certyfikat nurkowy PADI Open Water Diver). Zapowiada sie ciekawie! Wyruszamy w piatkowy wieczor i po kilku godzinach jazdy autokarem, wsiadamy na lodke gdzie spedzimy najblizsze 2 dni! Spimy w 4 osobowych kajutach o wielkosci 2mx2m, jestesmy tak zmeczeni ze pomimo silnego kolysania zasypiamy bez problemu.

Nastepnego dnia z samego rana zostajemy podzieleni na 3 druzyny ze wzgledu na nasze umiejetnosci nurkowe i oczekiwania: pierwsza grupa osob dopiero rozpoczyna swoja przygode z nurkowaniem i odbywac bedzie podstawowy kurs nurkowy PADI – Open Water Diver, druga grupa przyjechala nurkowac dla zabawy i w koncu trzecia - nasza grupa. W ramach zaawansowanego kursu nurkowania w sobote czekaja nas 4 nurkowania, a w niedziele kolejne 2 na roznych rafach w okolicach wyspy Tioman. Pierwsze nurkowanie polega na cwiczeniach pozwalajacych zachowac odpowiedni balans ciala w wodzie. W tym celu udajemy sie w miejsce, gdzie (uwaga!) znajduje sie podwodny plac zabaw wraz z bieznia! Kolejne nurkowania to nurkowanie nawigacyjne (uczymy sie uzywania kompasu pod woda), rekreacyjne oraz to najbardziej ekscytujace – nocne, podczas ktorego widzimy plankton ktory swieci w ciemnosci! Podczas wszystkich nurkowan widzielismy pionowe sciany raf, jaskinie oraz mnostwo ciekawych zwierzatek, w tym barakudy, plaszki, srebrzyce, weze morskie, angel fish, i wiele innych ktorych nazw juz nie pamietamy. Niestety wszystkie rekiny i zolwie morskie schowaly sie przed nami:)Sceneria nad powierzchnia wody byla rownie piekna – cudne plaze, skalne wyspy z ogromnymi glazami i lazurowa woda!

Atmosfera na lozce jest niezwykle relaksujaca – w przerwach miedzy nurkowaniami opalamy sie na kadlubie, ogladamy filmy na DVD, sluchamy muzyki i rozmawiamy. Wieczorem lezymy na kadlubie i ogladamy gwiazdy, ktory z dala od swiatel cywilizacji wydaja sie swiecic jasniej. Spedzamy jednak wieczor prawie bezalkoholowo i kladziemy sie wczesnie spac, bo nastepnego dnia czekaja nas dwa kolejne nurkowania. Podczas pierwszego z nich, schodzimy na glebokosc 30 metrow. Na takiej glebokosci niewiele jest roslinnosci i ryb, czlowiek zuzywa tlen az 3-krotnie szybciej, i co ciekawsze – rozpoznaje inaczej kolory (np zamiast czerwonego widzi sie brazowy, a zoltego – zielony). Szoste i ostatnie juz nurkowanie to nurkowanie przy silnym nurcie..i zostajemy szczesliwymi posiadaczami licencji Advanced OWD! To sie nazywa polaczenie przyjemnego z pozytecznym!

Elementy praktyczne:
Koszt kursu wraz z dojazdem z Singapuru, spaniem oraz pelnym wyzywieniem: SGD 520 / osobe, okolo 1300 PLN/ osobe. Agencja - kontakt: Irvin Seah, irvin@bluereefscuba.com.sg