Geoblog.pl    TomAga    Podróże    KAUKASKA PRZYGODA    Armeńskie swiątynie i górek początek

Armeńskie swiątynie i górek początek

Armenia
Armenia, Areni

Trzeci dzien urlopu wita nas sloncem i bezchmurnym niebem. Dzis wyjezdzamy na calodniowa wycieczke zobaczyc okoliczne swiatynie Armenii. Zwiedzamy w sumie 5 kompleksow swiatyn, w tym min najstarszy kosciol apostolski Echmiadzin zwany Watykanem Armenii.
Szczerze mowiąc to nie powala na kolana..

Podobaja nam sie za to 2 swiatynie ze wzgledu na swoje piekne polozenie - Khor Virap z widokiem na 5-tysiecznik Gore Ararat oraz Noravank polozony na wzgorzu wsrod czerwonych skal. Miedzy swiątyniami dziela nas 1-2h przejazdy samochodem - dystanse wynoszą okolo 60-100km.

Nasza wyprawe konczymy degustacja win i samogonów, gdzie kosztujemy min wina wytwarzane z granatu, moreli czy malin. Po drodze spotykamy nielicznych turystow, zdecydowanie ten kraj czeka dopiero boom turystyczny!

Wynajecie samochodu z kierowca na 9 godzin: 45.000 AMD (80 euro),
Wstępy do wszystkich swiątyn: za darmo
Restauracja Libansko- Armenska: Lagonid Bistro- Cafe (dinner dla 2 osob z butelka wina 11.000 AMD tj 80 PLN)