Geoblog.pl    TomAga    Podróże    CHILLOUT w CHILE i KOLUMBII    Santa Marta – Kolumbia nas zadziwia!
2016

Santa Marta – Kolumbia nas zadziwia!

Kolumbia
Kolumbia, Santa Marta

Z Chile przylatujemy do…Bogoty i dalej do Santa Marta na karaibskim wybrzeżu Kolumbii. Miejsce wybieramy z polecenia Ewy, a sam bilet lotniczy kupujemy na niecałe 24 godziny przed odlotem! Podróż mija sprawnie i bardzo szybko.

Santa Marta to niewielka miejscowość, która czasy swojej świetności ma już za sobą, jednak jest… najstarszym kolonialnym miastem Ameryki Południowej, założonym w 1525 r.. Piękna kolonialna zabudowa widoczna jest w starym centrum, które mieści się nad samym wybrzeżem. Centralnym punktem w mieście jest biała katedra – jeden z najstarszych kościołów Ameryki Południowej.

Zamieszkujemy w polecanym przez Lonely Planet hotelu – zlokalizowanym w ścisłym centrum z widokiem na katedrę, o oryginalnej kolonialnej zabudowie. Świetna obsługa i przyjemne wnętrze – serdecznie polecamy. Wieczory spędzamy na tarasie położonym na dachu, z widokiem na katedrę.

Santa Marta znana jest m.in. z faktu, że zmarł w niej w 1830r. Simon Bolivar – liberator 6 dzisiejszych krajów Ameryki Południowej (Kolumbii, Wenezueli, Peru, Boliwii, Ekwadoru i Panamy). Dom, w którym zmarł został przekształcony w interesujące muzeum – Museo del Oro, w którym warto zobaczyć sekcję z wyrobami złotniczymi wykonanymi przez rdzennych mieszkańców tego regionu, zwanymi Tayronami. Większość wyrobów ma ponad 500 lat i wygląda imponująco.

Jedną z atrakcji regionu jest także Parque Nacional Natural Tayrona – najbardziej w Kolumbii popularny Park Narodowy. Rozciąga się między wybrzeżem a górami Sierra Nevada wznosząc się prawie na 1000 m. n. p. m. Jedziemy tam na półdniową wycieczkę na plażę – położoną w pięknej zatoce. Ku naszemu zdziwieniu miejsce to odwiedzają tylko miejscowi – jesteśmy jedynymi turystami – świetne uczucie;)

Spędzamy w Santa Marta 2 dni – podoba nam się jej spowolnione tempo (przynajmniej w porównaniu do Santiago) i historyczna zabudowa. Zachody słońca są tu bardzo spektakularne!

We wtorek jedziemy lokalnym autobusem do Kartageny – 4 godzinna podróż mija nam bardzo szybko. Większość drogi wiedzie wzdłuż wybrzeża co znacznie uprzyjemnia nam podróż, a Olaf przesypia połowę.