Geoblog.pl    TomAga    Podróże    BYLE DALEJ: AZJA PD-WSCH i OCEANIA    Singapur – stare nowości. No i miasto spotkań! Happy New Year!
2018

Singapur – stare nowości. No i miasto spotkań! Happy New Year!

Singapur
Singapur, Singapore

Do Singapuru lecimy z duzym sentymentem – spędziliśmy tutaj pół roku w 2012 i nie możemy się doczekać powrotu na stare śmieci (Tomek był zawodowo od tego czasu, ale loty na 1 dzień się nie liczą..)

Olaf przesypia 12h lot z Frankfurtu, my podobnie. Eleganckie lotnisko Changi w Singapurze jak zawsze robi na nas wrażenie – nie bez powodu z roku na rok zdobywa nagroy co rok – jest atrakcją samą w sobie.

Po wylądowaniu dociera do nas wiadomość od naszej przyjaciółki Asi, że.. mamy wpasć na ślub brata jej męża za 3h! Asia wyszła za Singapurczyka Giriego wcześniej w 2017 (kapitalny ślub w Toskanii!) – oboje mieszkaja w Londynie i przyjechali wlaśnie na ślub jego brata. Jedziemy zatem do mieszkania Kuby (który studiuje na INSEAD i udostepnil je nam na czas swojej nieobecności), bierzemy prysznic i się ogarniamy, bierzemy najlepsze ciuchy (kótre raczej nie nadają się na wesele!) i jedziemy na imprezę.. Jesteśmy nieprzestawieni czasowo, więc zabawa do 3 nad ranem nie jest dla nas dużym wyzwaniem, a Olaf króluje na parkiecie podbijając serca kobiet i niejednego faceta..

Następnego dnia rano budzimy się o …17tej. Zbieramy się szybko na spotkanie z naszymi przeyjaciółmi z Grecji – Dimitrim i Stamatią oraz 3 ich dzieci. Widzimy się z nimi w Gardens by the Bay – ogromnym ogrodzie pełnym atrakcji zbudowanym obok spektakularnego hotelu Marina Bay Sands. Ogrody zostały oddane kilka lat temu i robia wrażenie, oglądamy wieczorny show oraz Cloud Forest dome – czyli sztuczną dżunglę z najwyższym na świecie sztucznym wodospadem. Musimy uważać, bo Olaf w pewnym momecie znika nam w tłumie i przez 10 minut go szukamy – poszedl oglądać kwiatki ; ) ale narobił nam stracha. Tego dnia późnym wieczorem spotykamy się jeszcze z Pawłem, który mieszka w Singapurze od 5 lat i studiowaliśmy razem w Wielkiej Brytanii.

W sobote udaje nam się wstać już wcześniej, tj koło 11tej i jedziemy do domu do Dimitriego i Stamatii. Mieszkają w nowoczesnym, kameralnym apartamentowcu, jemy świetny lunch razem z rodzicami Dimitriego, którzy przyjechali w odwiedziny. Dzieciaki maja swój własny stoliczek ;)

Popołudniu jedziemy z Grekami do Chinatown na spacer oraz dalej jeść.. Podczas posiłku (jemy na ulicy ;) do Agaty podchodzi jakaś dziewczyna… z którą jak się okazuje Agata chodzila do szkoły. Co za spotkanie! Wymieniamy się numerami i umawiamy na następny dzień. Wieczorem jeszcze spacer wzdłuż Boat Quay.

W Sylwestra wstajemy rano, ponieważ przyjeżdza Maciek z Anią i mała Zosią – nasi sąsiedzi z Warszawy, którzy w Singapurze zostają na 10 dni. Popołudnie spędzamy z Iwoną i Krzyśkiem – tymi przypadkowo spotkanymi znajomymi Agaty z liceum – mieszkają w Warszawie i szybko okazuje się ze mamy wspólnych znajomych (świat jest na prawdę mały!). Przed impreza Sylwestrowa z Maćkiem, Ania i małą Zosia wpadamy naobiad do Rochester, a potem jeszcze widzimy Proszka oraz jego żonę z synem Markiem, którzy przyjechali na INSEAD. Zycie towarzyskie kwitnie!

Wieczorem jedziemy z Dimitrim i Stamatią na imprezę Sylwestrowa do znanego Singapurskiego DJa i jego apartamentu na szczycie budynku zrobionego na klub. Olaf śpi w sypialni, która została przeznaczona do ostatniego aktu pobytu na imprezie ;) Woda leje się z nieba jakby ktoś lał wiadrami.. Do domu wracamy nie bardzo późno, ale nowy rok przywitany!

1. stycznia mija pod znakiem organizacyjnym i spedzamy tez czas z Maćkiem, Anią i Zosia. Po finalnym piwie przy Marina Bay Sands wyjeżdzamy.. no właśnie, ułozylismy dokładny plan podrózy – lecimy na Filipiny na Bohol, a potem na Boracay gdzie z Asia i Girim spędziemy kilka dni. Potem na amerykańską wyspę Guam, potem na wyspy Marshalla, potem Mikronezja i na koniec Palau, żeby przez Seul wrócić do Warszawy. Dobrze jest mieć plan!

Singapur żegnamy znowu na jakiś czas, ale oby nie za długo, ponieważ miasto zmienia się szybko!