Geoblog.pl    TomAga    Podróże    IRAN i ZAMBIA - bo przecież są obok siebie :)    Zambia - nowe doświadczenia :)
2018

Zambia - nowe doświadczenia :)

Zambia
Zambia, Victoria Falls

W tej części Afryki jedną z głównych atrakcji jest safarii i obserwacja dzikich zwierząt. My jednak pół roku wcześniej mieliśmy okazję zobaczyć większość zwięrząt afrykańskich w Namibii i Zimbabwe więc tym razem chcieliśmy urozmaicić nasz pobyt i skorzystać z takich atrakcji które trudno byłoby nam zrealizować będąc z dzieckiem:) Agata zdecydowała się na jedna z ciekawszych atrakcji, jaką jest spacer z lwem i gepartem:) Aby pogłaskać zwierzęta trzeba obejść je od tyłu, cały czas do nich mówić, najlepiej też nie odczuwać strachu (ponoć zwierzeta to czuja) i głaskać je zdecydowanym ruchem. Brzmi banalnie, ale na prawdę trzeba przełamać strach bo instynktownie po zobaczeniu tych zwierząt chce się po prostu uciekac..Przebywając w towarzystwie geparda, ktory osiaga predkosc 120 km/ h trzeba się wyzbyć takiej pokusy jak ucieczka:)
Tomek decyduje sie na pierwszy w swoim zyciu skon na bungee. Skok będzie odbywał się z mostu który ma 110m wysokości! Agata tylko kręci głową z przerażenia patrząc w dół i ma nadzieję że zabezpieczenia w Zambii spełniają wszystkie normy bezpieczeństwa:) Skok wygląda spektakularnie, Tomek wraca w jednym kawałku, zadowolony i uśmiechnięty.

W ramach rozrywki uczestniczymy w spływie kajakowym na rzece Zambezi, jeżdzimy rowerem po bezdrożach Zambii oraz płyniemy statkiem przy zachodzie słońca. Widoki są piękne, jest koniec pory deszczowej więc wszędzie jest bardzo zielono i stan rzeki jest wysoki. Jednego wieczoru siedząc przy kolacji przy wybrzezu mielismy okazje zobaczyc z odleglosci 3 metrow ogromnego hipopotama. Niesamowity widok!

Jeszcze jedno doświadczenie w Zambii na pewno na długo zapadnie nam w pamięć. Jest to wizyta w lokalnej szkole Tujatane. W jednej z klas spotykamy się z dziećmi szkoły i jemy wspólną kolację z 15-letnią dziewczyną o imieniu Emma. Dziewczynka mieszka w lokalnej wiosce położonej 10 km od szkoły, dystans ten pokonuje codziennie idąc pieszo. Rozmowa z dzieckiem jest miła ale nie należy do prostych bo dziewczynka zyje w zupełnie innych realiach niz nasze. Jest to dla nas bardzo wartosciowe doswiadczenie, mamy nadzieje ze takie same odczucia ma nasza zambijska koleżanka.

Czas w Zambii mija nam niezwykle miło i sielankowo. Poznajemy nowych ludzi, spedzamy czas ze soba i obcujemy z przyrodą. Szkoda nam stąd wyjeżdzać, ale jednoczesnie bardzo tesknimy za naszym małym chłopcem i za domem. Do kolejnego razu, kto wie gdzie los nas zaprowadzi! :)