Geoblog.pl    TomAga    Podróże    KARAIBSKI ISLAND + USA HOPPING    Welcome to Raj ;)

Welcome to Raj ;)

Trynidad i Tobago
Trynidad i Tobago, Crown Point

Rozpoczynamy naszą przygodę od Państwa położonego na samym południu tego regionu – Trinidad i Tobago. Ten wyspiarski kraj, złożony z dwóch wysp dzięki wydobyciu ropy jest trzecią najbardziej rozwiniętą gospodarką obu Ameryk, tuż po USA i Kanadzie.

Obydwa loty (przesiadka w Frankfurcie) mijają nam nadzwyczajnie spokojnie i szybko – Oli bardzo dobrze znosi trudy podróży i zjednuje sobie serca współpasażerów jako najmłodszy uczestnik lotu. Po wyjściu z kabiny samolotu uderza nas powiew gorącego, wilgotnego powietrza… to oznacza tylko jedno – urlop w raju!

Jesteśmy tak zaaferowani przyjazdem, ze bezwiednie porzucamy nasze paszporty na jednym ze stoliczków na lotnisku, o czym Tomek przypomina sobie w dopiero w drodze do hotelu.. Na szczęście udaje sie je odzyskac!

Po przyjeździe szybko padamy ze zmęczenia, dzięki czemu kolejny dzień udaje nam się rozpocząć przed wschodem słońca ;)
Wynajętym autem najpierw udajemy się do jedynego miasta Tobago – Scarborough. W tym 5-tysięcznym miasteczku niewiele się dzieje, wszyscy znają się ze sobą, panuje senna atmosfera a ludzie poruszają się i myślą jakby w zwolnionym tempie.. Następnie ruszamy na przejażdżkę wokoło wyspy; kręta droga prowadzi głównie wzdłuż malowniczego wybrzeża gdzie na jednej z dzikich plaż udaje nam się zobaczyć pelikany polujące na ryby. Przecinamy wyspę jadąc przez rezerwat przyrody – górzysty teren pokryty lasem tropikalnym z bujną roślinnością i pięknym ptactwem. Mijamy wioski z domkami na palach, lokalne bary zaszyte między palmami i bezludne dzikie plaże. Fascynują nas mieszkańcy – czarnoskóre grube kobiety i mężczyźni w długich dredach, którzy wydają się trudnić głównie nicnierobieniem.. Tutejsi ludzie są niezwykle otwarci, przyjaźni i..zapytani o kierunek jazdy, zawsze ze 100% pewnościa siebie tłumaczą drogę nawet, jeśli nie znają miejsca o które pytamy!

Filmik dostepny tutaj: https://youtu.be/ScHAFQMwgIY

Wypożyczalnia samochodów: Sheppy’s auto rentals: koszt: 60 USD/ dzień Cena benzyny: 1,7 PLN/ litr
Tranquil Guest House: 80 USD/ doba.