Geoblog.pl    TomAga    Podróże    KARAIBSKI ISLAND + USA HOPPING    Antigua - wielki blekit i plaszczki

Antigua - wielki blekit i plaszczki

Antigua i Barbuda
Antigua i Barbuda, English Harbor

Po urodzajnej i tropikalnej Dominice lecimy na wyspe Antigua, na ktorej krajobraz jest skrajnie inny, bardziej przypominajacy prerie lub step. Wyspa jest zdecydowanie bardziej plaska, a z nielicznych pagorkow widac przepiekne blekitne zatoki i krotkie piaszyste plaze z idealnie bialym piaskiem.. Nie bez powodu Antigua nazywana jest wyspa 365 plaz!

Juz standardowo, spedzamy na wyspie 3 pelne doby. Lokujemy sie na ostatnim pietrze Villi Touloulou, w cudownym pokoju z ogromna weranda i widokiem na morze. Calosc urzadzona jest w stylu kolonialnym- drewniane lozko z baldachimem, wiatraki zawieszone na suficie, klimatyczne meble z egzotycznego drewna. Jest nam tam tak dobrze, ze pierwszego dnia robimy tylko spore zakupy jedzeniowe, po czym zaszywamy sie w naszym gniazdku i wychodzimy z niego dopiero..po 24 godzinach:) Nie spedzamy tego czasu jednak tak zupelnie bezproduktywnie-planujemy nasza dalsza podroz, przygotowujemy i celebrujemy posilki, a wieczorem..spalamy kalorie cwiczac na macie:) kolejnego dnia po poludniu juz nie wytrzymujemy i idziemy na spacer zobaczyc glowna atrakcje wyspy- English Harbour czyli angielski port dzialajacy nieustannie od 18. wieku.

Dla odmiany kolejny dzien spedzamy duzo bardziej aktywnie, jak na rodzine J. przystalo:) Z samego rana wypozyczamy samochod i objezdzamy wyspe dookola. Jedziemy min do Shirley Heights - 18 w. fortyfikacji militarnej, z ktorej rozposciera sie fenomenalny widok na English Harbour, morze i sasiadujaca wyspe Guadelupe.
Po poludniu plyniemy lodka do miejsca, gdzie 3 razy dziennie dokarmiane sa plaszczki. Zyja one w swoim naturalnym srodowisku, ale na karmienie przyplywaja ochoczo calymi grupami. Sa one tak przyzwyczajone do ludzi, ze swobodnie mozna je dotknac lub nakarmic. Miejsce to zwane Stingray City oddalone jest zaledwie 7 min jazdy szybka lodka od brzegu, na lazurowej mieliznie. Plaszczki robia na nas ogromne wrazenie, sa ogromne i bardzo przyjacielskie!

W drodze powrotnej zatrzymujemy sie jeszcze na jednej z plaz. Zbieramy zapal i sily do naszej kolejnej, malej podrozy..

Nocleg Villa Touloulou: 110 USD/ noc
Wypozyczenie samochodu: 75 USD/ doba
Stingray City: 50 USD/ os.