Geoblog.pl    TomAga    Podróże    KARAIBSKI ISLAND + USA HOPPING    Miami - wszystko jest

Miami - wszystko jest

Stany Zjednoczone Ameryki
Stany Zjednoczone Ameryki, Miami Beach

Miami to Miami...

Kilometry długich plaz, charakterystyczne budki ratownikow na plazy szerokiej czasem na 200m, Knajpki na Ocean Drive, hetero przeplatani homo, biedni i bogaci, piekne jachty i domy z motorowka zaparkowana przy garazu...

Wszystko tu jest - mozna tu zamieszkac ;)

Miami i Fort Laduerdale traktujemy jako baze wypadowa - tu zaczyna i konczy sie nasza podroz po Florydzie. W sumie w tych dwoch polaczonych miastach spedzamy tydzien (na Florydzie dwa tygodnie).

4 noclegi spedzamy w rejonie slynnej South Beach - dlugiej na kilkanascie kilometrow, glownej plazy Miami. Poza dziesiatkami kilometrow, ktore mamy w nogach (i kolkach wozka) chodzac slynnym boardwalkiem (chodnikiem, czesciowo drewnianym, wzdluz plazy) odwiezdamy takze m.in. World Erotic Art Museum - kolekcje szeroko rozumianej sztuki erotycznej, dziel sztuki itp, ktore wlascicielka muzeum zbierala przez kilkadziesiat lat... dla swojego syna. Niestety zmarla poltora miesiaca temu. Ale atrakcja warta odwiedzenia ;) Olafkowi sie podoba!
Sama South Beach zostala czesciowo zabudowana w latach 30. tych XXw i ma sporo architektury Art Deco. W mlodym USA to juz sa zabytki najwyzszej klasy ;)

Innym waznym kulturowo miejsce w Miami jest tez Little Havana - dzielnica emigrantow z Kuby, ktorzy tworza tam namiastke kubanskiego klimatu - warte odwiedzenia, ale inaczej niz na Kubie... Mozna za to kupic swietnej jakosci cygara.

Kolejna atrakcja sa Murale - malowidla na murach. Jedna z biedniejszych dzielnic zostala w ten sposob zrewiatlizowana i przyciaga teraz dziesiatki turystow... Swietny pomysl, a murale sa piekne i robia wrazenie.

Pierwszych kilka dni uplywa nam pod znakiem pieknej pogody, jednak ostatnie 3 dni w Fort Laduerdale to juz oznaki zblizajacego sie huraganu Erika, ktory spusztoszyl m.in. odwiedzona przez nas Dominike (kilkadziesiat ofiar smiertelnych...).
Pogoda rano jest zazwyczaj super, wiec dobijamy kilkadziesiat kilometrow w nogach spacerujac wzdluz plazy i dopieszczajac opalenizne.

Dzisiaj rano w blyskawicach i zblizajacej sie burzy wylatujemy do.... no wlasnie, dokad? Pierwsza trafna odpowiedz to wyslana kartka ;)