Geoblog.pl    TomAga    Podróże    W 90 DNI DOOKOŁA ŚWIATA    Kolej Transsyberyjska Moskwa - Novosibirsk

Kolej Transsyberyjska Moskwa - Novosibirsk

Rosja
Rosja, Novosibirsk

Z niecierpliwością i dużą dozą ciekawości czekaliśmy na moment dojazdu na stacje kolejową oraz boarding do pociągu, który miał zawieźć nas do największego miasta Syberii – Novosibirska. Pociąg odjeżdżał z jednego z wielkich Moskiewskich dworców – Jarosławskiego. Już na początku zostaliśmy mile (z wyjątkiem Asi, która była rozczarowana wysokim standardem) zaskoczeni standardem pociągu – nowe wagony, LEDowe światła, płaski telewizor w każdym z przedziałów. Rezerwując bilety około miesiąc wcześniej wybraliśmy bilety w 2. klasie, która od 1. klasy różni się tylko ilością osób w przedziale (4 zamiast 2), natomiast stanowi znaczną różnicę w stosunku do wagonów klasy 3., tzw plackarty, gdzie nie ma przedziałów i wszyscy śpią na sobie. W klasie 1. oraz 2. jadą głównie obcokrajowcy, natomiast klasa 3. to już przekrój narodowości należących do Rosji oraz byłych republik radzieckich. Dwa przedziały od nas jedzie dwóch Rosjan, z którymi się zaprzyjaźniamy przy kilku butelkach koniaku oraz wódki. Te właśnie trunki szybko pozwalają nam nadrobić braki językowe  Poziom obsługi bardzo przyjazny, a nasi Rosjanie szybko wyznają nam, że u nich też przydałaby się taka katastrofa smoleńska.. (sic!)

W drodze do Novosibirska spędzamy prawie 50h, rozmawiając o podróżach, oglądając zapomniane zdjęcia i filmy a także nadrabiając braki w śnie. Kapitalny przejazd!

Elementy praktyczne:

Bilety rezerwujemy na miesiąc przed wyjazdem przez Moskiewskie Biuro American Express, cena za bilet Moskwa – Novosibirsk to około 12 tys rubli (1200 PLN/ osobę).
Warto zabrac ze sobą komputer (jest gniazdko w każdym przedziale), wygodne domowe ubrania (dres, klapki) oraz dużą dawkę otwartości i dobrego humoru!

Irena
Irena - 2011-09-28 21:06
Tomku super opisy i zdjęcia. Czekamy na więcej..Gorąco pozdrawiamy całą ekipę i życzymy miłych wrażeń.

Ewa Baj.
Ewa Baj. - 2011-09-28 23:55
Super sprawa od razu przypomina mi sie moja wyprawa. Ja jednak mimo wszystko jestem miłośnikiem 3 klasy. ...i nikt na mnie nie spal. Pozdrawiam i bawcie sie dobrze.

Ania sis*
Ania sis* - 2011-09-29 10:20
Super ten blog! dzięki niemu z zapałem będziemy obserwować wasze przeżycia:) Serdeczne pozdrowienia dla całej ekipy a dla rodzinki moc całusów i uścisków!

Kasia
Kasia - 2011-09-29 17:34
A jakies przygody z dreszczykiem emocji? jak tak dalej pojdzie to wam sie szybko znudzi... :P sciskam serdecznie i czekamy na wiecej!! xx

mama
mama - 2011-09-29 23:44
hej-jesteśmy z Wami w podróży,tylko śpimy trochę wygodniej i krajobraz za oknem dość monotonny ; czekamy na dalsze relacje i życzymy powodzenia całej ekipie.

M.E.
M.E. - 2011-09-30 22:01
SUPER SPRAWA z niecierpliwością czekamy na dalsze komentarze oraz zdjęcia pozdrawiamy całą ekipę buziaczki

Natalia
Natalia - 2011-10-12 08:00
Dres i klapki! Rewelacja!