Geoblog.pl    TomAga    Podróże    POD LUPA - AZJA PD-WCH z baza w SINGAPURZE!    Laos cz.2 – Komuna po wariacku!

Laos cz.2 – Komuna po wariacku!

Laos
Laos, Vang Vieng

Ciekawostka z Vang Vieng:
Vang Vieng znane jest z tubingu – czyli splywem rzeka w ogromnych detkach od opon. Na odcinku splawnym co kilkadziesiat metrow znajduje sie bar, w ktorym mozna napic sie zimnego piwka. Co roku kilku turystow rocznie tonie, poniewaz pija za duzo piwka na tej dosc lagodnej rzece..

Pokonanie 240 km minibusem z Luang Prabang zajmuje nam ponad 5 godzin, glownie ze wzgledu na fatalne drogi.

Vang Vieng to miejsce jedyne w swoim rodzaju- z pozoru rownie senne i spokojne jak Luang Prabang, jednak po blizszym poznaniu okazuje sie jego zupelnym przeciwienstwem! Samo miasteczko nie nalezy do urokliwych, natomiast wsrod przyjezdnych znane jest glownie z dwoch atrakcji: szalonych imprez i zabaw (glownie dzieki taniemu alkoholowi i dostepnosci srodkow odluzajacych w niektorych knajpach), a takze bogatej ofercie sportow outdoorowych, tj rafting, tubing, kajaking, trekking, caving (chodzenie po jaskiniach), jazda na rowerze, wskinaczka skalkowa oraz loty balonem. My zdecydowalismy sie na wspinaczke skalkowa oraz lot balonem o wschodzie slonca –obydwa doswiadczenia byly bezcenne! W tak zwanym miedzyczasie przesiadywalismy calymi godzinami w knajpach – w wiekszosci z nich od rana do wieczora wyswietlane sa epizody „Przyjaciol”, „Family guy” lub „Simpsonow”:) Oczywiscie czas ten uprzyjemnialismy sobie dodatkowo kosztowaniem pysznych lokalnych potraw, napojow (polecamy shake bananowo-kawowy!) oraz drinkow, ktore w Vang Vieng zawsze podawane sa w wiaderkach o pojemnosci 1 litra ;)

Wspinaczka odbywa sie na jednym ze skalnych klifow, ktore dosc niespodziewanie wyrastaja z ziemi na wysokosc kilkuset metrow. Wspolnie z Tatiana wybieramy czesc, gdzie trudnosci wahaja sie od 5A do 6C i pokonujemy scianki ok 30m w rosnacej skali trudnosci. Wszyscy w 3 wykladamy sie na odcinku 6A+, ktory, a dokladniej na czesci „+”:)

Na lot balonbem wstajemy bardzo wczesnie rano, poniewaz w momencie wschodu slonca mamy juz byc w powietrzu. Nie jest tak do konca, poniewaz w Laosie wszystko sie spoznia (jak na zlosc slonce sie nie spoznia!) wiec w powietrzu jestesmy jak jest juz dosc jasno, wiec podziwamy widoki okolicznych gor. A te sa wyjatkowe, balon wznosi sie momentami na wysokosc 600m! Sunie w ciszy przerywanej tylko momentami dogrzewania powietrza przez naszego kierowce! Zdecydowanie polecamy!

Z Vang Vieng – pelni emocji po locie balonem – jedziemy wynajetym busem prosto na lotnisko w Vientiane, przejazd wyboista droga trwa okolo 4h. I tak konczy sie kolejna przygoda z Laos – krajem troche tajemniczym, ale pelnym przygod!

Przejazd z Luang Prabang do Vang Vieng: 12 USD
Wspinaczka z instruktorem (5h): 14 USD/ osobe
Lot balonem (pol h) : 70 USD/ osobe
Prywatny bus: Vang Vieng – Vientiane – USD 80 (pojemnosc 8 osob)