Geoblog.pl    TomAga    Podróże    KARAIBSKI ISLAND + USA HOPPING    Filadelfia – historia amerykanska, czyli krotka ;)

Filadelfia – historia amerykanska, czyli krotka ;)

Stany Zjednoczone Ameryki
Stany Zjednoczone Ameryki, Filadelfia

Filadelfie opisze nam Olafek:
Budzą mnie rano.. dostaje ten przepyszny soczek, który daja mi codziennie rano (witamina D), zmiana pieluszki itp i wygląda na to ze po 3 nocach wyjezdzamy z Waszyngtonu – szkoda, bo nasz pokoj w hotelu miał tak naprawdę 2 pokoje i mi nie przeszkadzali jak spalem…

No to jedziemy.. i jedziemy. Przespie się jednak. Budzę się i dalej jedziemy – skandal! Pomarudze, to się zatrzymamy ;) Udalo się, cos tam mówili, ze już prawie, już chwile, bo parkingi drogie, ale ich przycisnąłem i mamy w końcu stop. Zrobila się 12ta – wsadzili mnie do wozka i jedziemy. Szybko, szybko mowia, bo pozno. Wjezdzamy do jakiegoś muzeum konstytucji – na początku fajny (choć trochę glosny) show – gdzie pokazuja jak wazna jest konstytucja. Prezentuje czarna pani w Amfiteatrze, potem muzeum o okrągłym kształcie. Nuda – tego to ja już nie wytrzymam – ide spac. Karmienie w kącie, gdzie w tych kolorowych ekranach (mowia na to wyswietlacze) pokazuja jak wygląda zaprzysiężenie na prezydenta w USA- każdy z nich mowil to samo, wiec zasnalem w końcu…
Podbudka i wiecie co… nadal jesteśmy w tym okraglym muzeum. Ale już przy wyjściu na szczęście. Mogę uznac za zaliczone ;)

Potem oni jedzą lunch, a ja moje warzywko. Sukces odniesiony, bo znowu udaje mi się przerzucić jakies 20% posiłku na ubranko – ono też powinno się najeść!

Następnie zwiedzamy miejsca związanie z jakże kultywowaną w USA wolnością…Odwiedzamy Independence Hall oraz Independence Square, czyli budynek oraz plac, gdzie tworzona oraz ogłaszana była deklaracja niepodległości w 1776 roku. Bardzo wyniośle.
Potem powłóczymy się jeszcze trochę ulicami Filadelfii oglądając m.in. Elfreth’s Alley, czyli najdłużej zamieszkanką uliczkę w USA. Wąska, z kocimi łbami – w USA to już naprawdę zabytek ;) Włóczenie się dobrze mi robi, bo można się przespać w wózku…
Na koniec odwiedzamy jeszcze cos najbardziej smiesznego, mianowicie Muzeum Dzwonu Wolności. I nie byłoby w tym nic dziwnego, tylko, duzy budynek w centrum miasta zbudowany jest dla dzwonu, który pękł i nie działa, ponieważ uszkodzony został w drodze na urodziny Georga Waszyngtona. Na koniec, gdy po przeczytaniu jego historii w sporym muzeum dochodzi się go w końcu zobaczyc jest… wielkości – niedużego biurka. Nie robi wrazenia, a na pewno nie na takim młodym Europejczyku jak ja: )

Wieczorem, przy zachodzie słońca jedziemy do hotelu Radisson oddalonego jakies 25 minut od Centrum.

Filadelfia nie zaskoczyla.

Wszystkie wstępy poza National Constitution Center - darmowe
National Constitution Center: USD 14.5/ osobe
Parkingi drogie - na ulicy USD3/h. Jezeli zaparkuje sie popoludniu (po 14tej), to reszta dnia kosztuje juz USD 10-12.