Geoblog.pl    TomAga    Podróże    OSTATNI GEOBLOG: AUSTRALIA I OCEANIA    WSZYSTKIE DROGI PROWADZĄ DO SINGAPURU!
2019

WSZYSTKIE DROGI PROWADZĄ DO SINGAPURU!

Singapur
Singapur, Singapore

Po weselnych harcach u Ani i Wojtka wracamy w sobote wczesym popoludniem do Warszawy (dobrze, że teściowa zgodzila sie poprowadzic :)

W ciagu dnia dopakowujemy się (80% bylo przygotowane przez Agatę wcześniej). Udaje nam sie spakować naszą rodzinę 2+2 w 2 plecaki oraz jedną średnią torbę na kółkach. Jedzie tez z nami wózek Gucia oraz hulajnoga Olafa.
Lecimy LOTem do Singapuru, nocny lot jest dosc wygodny, chlopaki spią, Gucio ma swoją kołyske na ścianie, budzi sie kilka razy. Przylatujemy o 17tej.
Singapur zawsze pachnie tak samo dobrze ;) Uwielbiamy ten zapach.

Spimy w hotelu w ścisłym centrum, na Hong Kong street, obok Clarky Quay. W niedziele wieczorem widzimy sie z nasza przyjaciólka Asia, ktora po 17 latach w Londynie własnie przeprowadzila sie do Singapuru razem ze swoim męzem (Singapurczykiem).
W poniedziałek – długi spacer z chłopakami wzdłuż Marina Bay oraz do Gardens by the Bay. Olaf juz zna te tereny (chodz nic nie pamieta, np jak sie tu zgubil w 2017 roku!), a dla Gucia to nowe miejsca. Odwiedzamy nowa wystawę: Floral Fantasy. Robi wrażenie wiszącymi kwiatami.
Wieczorem odwiedzamy naszych greckich przyjaciół Stamatie oraz Dimitriego. Maja 3 dzieci, ktore Olaf zna I sie z nimi bawi. Wśrod gosci sa tez nasi kolejni znajomi: Masha oraz Nemanja, ktorzy sa w ciąży ;) Dzieciaki bawia sie do upadłego.
Wtorek spędzamy na Sentosie Singapurskiej wyspie uciech – odwiedzając największe akwarium na świecie. Robi wrażenie, chodz Olaf przesypia jego większą częśc..

Sroda upływa nam na Arab street, Chinatown oraz okolicach.. Udajemy sie m.in do 1. lokalnej knajpki (food stall) na świecie, ktora dostala gwiazdke Michelin. Jemy ich podstawowe danie, tj kurczak z ryżem. Jest wyśmienite, Olafowi nawet smakuje! Co ciekawe, od momentu uzyskania gwiazdki, local nie podniosl cen (ale otowrzyl 3 oddzialy ;)
Do Singapiru wpadniemy jeszcze w drodze powrotej I mamy bogaty plan towarzyski ;)

Po kultowym drinku Raffles Hotel jedziemy na lotnisko, skad polecimy do Darwin w Australii!

Polecamy Hotel Bencoolen na Hong Kong street. Wygrywa lokalizacja I basenem na dachu (poproscie o pokoj na 5. Pietrze). Obsluga dosc oschła.

Zdjecia dostepne na (trzeba skopiowac linka do przegladarki):

Taxi: Aplikacja GRAB wygrywa wszystko (to lokalny Uber, ale obejmuje tez regularne taxi). Samego Ubera nie ma.